Orthopädische Gelenk-Klinik

Orthopädische Gelenk-Klinik

Alte Bundesstr. 58, 79194 Gundelfingen

Tel: (0761) 55 77 58 0

kontakt@gelenk-doktor.de

Termin anfragen

{Tailor's bunion: a review.}

Titel{Tailor's bunion: a review.}
Publication TypeJournal Article
Year of Publication2005
AuthorsAjis, A, Koti, M, Maffulli, N
JournalThe Journal of foot and ankle surgery
Volume44
Pagination236–245
ISSN1067-2516
Schlüsselwörterschneiderballen, zehenfehlstellung
Zusammenfassung {The tailor's bunion is a painful bony prominence on the lateral aspect of the fifth metatarsal head that occurs in many individuals, but seldom causes symptoms. This article reviews the current literature regarding the presentation, etiology, and management of the tailor's bunion. The first line of management should be conservative, with advice on shoe wear. Orthotics may be useful if a symptomatic tailor's bunion results from excessive subtalar joint pronation. Operative management, indicated when symptoms are not controlled nonoperatively, aims to decrease foot width and the prominence of the tailor's bunion. Procedures can be grouped into resections and distal, diaphyseal, and proximal osteotomies. A distal osteotomy is recommended if medial translation of the head for one-third of the width of the metatarsal shaft produces a normal fourth-fifth intermetatarsal angle. A proximal osteotomy can be performed in the face of larger deformities. The management of recurrent tailor's bunion is still controversial. If the recurrence is due to under-correction, or if the initial procedure was not the best suited to that particular patient, then revision surgery may be helpful, after the cause of the failure has been established. Although unpopular, resection should be considered as the final salvage procedure.}
URLhttp://dx.doi.org/10.1053/j.jfas.2005.02.005
DOI10.1053/j.jfas.2005.02.005
Full Text
Folgen Sie der Gelenk-Klinik auf Facebook oder Twitter

Wählen Sie ein Gelenk

Für eine medizinische Fragestellung - Coxarthrose, Arthrose, Gonarthrose, Sprungelenksarthrose, Hüftprothese, Hüftgelenks-TEP, Karpaltunnel-Syndrom, Facettengelenksarthrose etc klicken Sie auf ein Gelenk der orthopädischen Abbildung oben: Sie gelangen dann zu allen wichtigen Informationen Schulter, Sehnenverkalkung, Frozen Shoulder, Auskugelungen, Schultergelenks-Arthrose, Omarthrose, Schleimbeutel, Rotatorenmanschette Taube Hände, Karpaltunnelsyndrom, Medianus Neurolyse minimalinvasiv durchführen Huefte, Coxarthrose, Cox-Arthrose, Hueft-TEP, künstliches Hüftgelenk, Hüftprothese, Hüftschmerzen, Hüftnekrose, Ellenbogen-Gelenk Handgelenk: taube Hände und das Karpaltunnelsyndrom, Medianus Neurolyse minimalinvasiv durchführen knie Haglundferse, Fersensporn, Morton Neurom, Metatarsalgie,  Fuss, Zehen, Hallux Valgus, Hallux Rigidus, Schiefe Zehen, Hammerzehe, Krallenzehe, Korrektur Sprunggelenk, Sprunggelenksprothese, Knöchel, Fussgelenk, Sprunggelenk-Arthrose, Sprunggelenk-Prothese, Sprungelenksarthroskopie, Knorpeltransplantation, Chondrozytentransplantation Wirbelsäule, Bandscheibe, Lendenwirbelsäule, Halswirbelsäule, Bandscheibenvorfall, Rückenschmerzen

MVZ Gelenk-Klinik

Informationen zu Untersuchung und stationärem Aufenthalt in der orthopädischen Gelenk Klinik

MVZ Gelenk-Klinik
EndoProthetikZentrum (EPZ) und Zentrum für Sprung- und Fußgelenk (ZFS)

Spezialisierung:

  • Orthopädie
  • Arthrosetherapie
  • Unfallchirurgie
  • Endoprothesen
  • Neurochirurgie
  • Rehabilitative Medizin

Tel: (0761) 55 77 58 0

praxis@gelenk-doktor.de

Virtueller Rundgang

360° Virtueller Rundgang: Ansicht der Ambulanz